Wednesday 14 December 2011

KESYUKURAN......

Dalam setiap dugaan yang datang
Pasti akan ada ganjaran
yang Allah janjikan
Dalam setiap kesedihan
Pasti ada kegembiraan
yang Allah hadiahkan
Dalam setiap kelukaan
Pasti ada ubat yang menyembuhkan

Sesungguhnya setiap dari kita
Yang sentiasa di duga
Dari yang Maha Esa
Kan merasa cukup terseksa
Bila ujian atau cubaan menimpa
sehingga terkadang terlupa
Sehingga selalunya lalai dan alpa
Atas semua nikmat dariNya
Lantas kita menjadi manusia
Yang kurang kesukuranyya...
Sentiasa meminta-minta
Sentiasa rasa kekurangan semata
Atas segala nikmat dari yang Maha Esa....

Ya Rabb...
Jadikan aku hambamu
Yang sabar...
Mampu bertahan atas segala dugaan
Di waktu susah mahupun senang.....
Masih mampu tersenyum walau dalam kesakitan...
Masih mengingatimu walau
Dihimpit kesusahan atau kepayahan
Jadikan aku hambamu...
yang bersyukur....
Dengan segala nikmaMu yang tak terperi
Dengan segala rezeki yang kau beri
Semoga aku tidak lupa memberi
Tidak bongkak apalagi
Membangga diri...
Sesama insan yang bergelar khalifah
Di atas muka bumi ini...

Jadikanlah aku..
Hambamu yang merendah diri..
Hiasilah aku...
Dengan sifat-sifat mahmudah..
Jauhkan aku dari sifat mazmumah...
Kenal akan DiriMu..
Mengikuti segala suruhanMu..
Menyintai Kekasihmu...
Mengikuti segala sunnah-sunahnya..
Jadilah aku hari ini...
Lebih baik dari semalam
Dan jadikanlah aku yang akan datang...
Lebih baik dari hari-hari yang terkebelakang..

No comments:

Post a Comment