Friday 10 May 2013

BONDA DALAM KENANGAN.....


Bondaku....
Kering sudah air mataku
Yang sering dulu-dulu
menitis laju....
Semenjak aku kehilanganmu
Semenjak kau tiada di sisiku

Bondaku....
Walau bertahun telah berlalu
Tak pernah surut rinduku padamu....
Tak pernah luak kasihku padamu....
Tak pernah padam kenangan bersamamu....
Tak pernah hilang senyumanmu di hatiku....
Tak pernah terhakis kata-kata nasihatmu....
Takkan pernah hilang semuanya itu....
Walau terpisah jasad kau dan aku...

Bondaku...
Pada angin yang menyapa lalu
Aku titipkan salam rinduku
Pada awan yang tinggi di langit biru
Aku bisikkan sayangku padamu
Pada hujan yang datang bertamu
Aku sampaikan salam kasihku.....

Ketahuilah bondaku...
Kutakkan pernah jemu
Menganyam doa mewangi buatmu
Di setiap waktu yang berlalu
Tanda kasihku padamu....


Sayang Tiada batasan...
            -Disti-

No comments:

Post a Comment