Monday 16 December 2013

CUCU SAUDARA BARU...ZAFREEN SHAFIN

Zafreen Shafin.... cucu saudara ke 10-
Alhamdulillah... masa seakan berlalu begitu pantas. Pejam celik...pejam celik, tak sangka aku telah dikurniakan seramai 10 orang cucu saudara setakat ini... 4 orang cucu perempuan (Khalisa, Haifa dan Hafia) dan 6 orang cucu lelaki .( Ilham, Imran, Darwisy, Shahim, Adeeb dan yang terbaru..Zafreen) Hahaha... adakalanya geli jugak rasanya bila ada kalangan mereka yang memanggilku nenek..Faham-faham ajalah. Penanda aras ini menunjukkan bahawa umurku ini sebenarnya sudah agak banyak rupanya. Semakin lama nanti pastinya semakin bertambah banyak cucuku ini. Maklum saja, setiap tahun ada sahaja anak saudaraku yang akan berkahwin. Baguslah tu...dalam Islam pun kita digalakkan meramaikan umat Nabi Muhammad SAW.

Kesempatan melihat majlis keduri aqiqah cucu saudaraku yang ke 10 iaitu Zafreen Shafin ( anak kepada Norindah Hayati dan Syafik )yang telah diadakan tanggal 14 Disember 2013 bersamaan hari Sabtu yang lepas memang menyeronokkan. Comel sungguh cucu nenek ni ya.. Kelakar juga sebab baby ni kuat tidur disiang hari.. Walaupun aku golek sana, golek sini...sikit pun tidak mengganggu mimpi-mimpi indahnya. Sedap je dia tidur. Tapi, tunggulah malam nanti...jadi pak jagalah dia.Paling gembira tentunya anak-anakku...Maklumlah...kat rumah sendiri dah lama tak ada baby... bila tengok baby ni memang teruja betul diorang.

Rasa kekok sikit sebab dah lama tak ada baby...
Anak-anak happy sungguh tengok baby Zafreen..

Best sangat sebab Zafreen tak nangis walaupun nenek golek sana sini...

Bersama sorang lagi cucu...HAFIA yang sporting sangat..
Cucu nenek...HAIFA malu nak gambar sama...
Doaku ...moga cucu-cucu nenek akan membesar menjadi anak yang soleh dan solehah. Berjaya di dunia juga di akhirat. Aamiin...

No comments:

Post a Comment