Friday 15 November 2013

TERIMA KASIH CUTI...


Musim ini datang kembali... Musim yang sering aku nanti-nantikan. Akhirnya muncul kini dan menghadiahkan aku rasa gembira yang tidak terperi... Entah kenapa...rasanya seluruh jiwaku akan menyanyi dengan begitu riang sekali tatkala musim ini kembali...Rasa bebas dan amat lapang dari sebarang tugasan atau tekanan..

Inilah masanya untukku berpoya-poya + bersantai-santai di rumah bersama buah hatiku tanpa perlu terkejar-kejar seperti rutin harianku di hari persekolahan. Inilah juga masanya untuk aku mengemaskini apa yang patut di rumahku syurgaku ini yang rasanya hampir berantakan gara-gara kesibukan dan kepenatan yang sering menghambat diri. Apa yang penting ....tidak perlu memikirkan untuk masuk ke kelas atau berhadapan dengan murid-murid yang ada kalanya mencabar kesabaran diri ini....

Rasa sungguh tak sabar untuk berjalan-jalan dengan anak didik 2 Intan dan rakan seperjuangan pada minggu hadapan ( 19 - 20 Nov ). Destinasi pilihan kali ini adalah Pulau Pangkor... Semoga segala apa yang telah dirancang akan berjalan dengan lancar. Doaku moga semuanya akan baik-baik sahaja. Yang pasti kali ini aku mesti membeli ikan bilis bermata biru yang sungguh rangup...

Aku juga berharap...di musim cuti ini aku mampu bermuhasabah diri dengan apa yang telah aku lakukan sepanjang tahun ini. Semoga aku mampu memperbaiki segala kelemahan diri dan berusaha untuk menjadi yang lebih baik dari semalam...Aku hanya manusia biasa..Ada kala tersasar atau alpa..Ya Rabb..pimpinlah daku, bantulah daku agar aku mampu mendidik anak-anakku dan anak-anak didikku dengan sebaik-baiknya. Tiada hadiah paling berharga bagiku selain dari kejayaan mereka...

No comments:

Post a Comment