Saturday 19 February 2011

CUTI GANTI TAHUN BARU CINA...

 Sabtu kedua ganti cuti tahun baru cina. Penat memang penat. Maklum tambah ekstra sehari lagi bersekolah tentu penat rasanya. Kebetulan pulak harini ganti hari Selasa...jadual amat padat. Sementelah masih ada beberapa perkara yang belum aku sampaikan pada anak muridku. So, dari pagi santak sampai masa nak balik naik kering tekak aku memberi penerangan pada anak didikku.. Minggu depan dah ujian selaras bulan Febuari.
Mau tak mau aku kenalah habiskan segala bab yang masuk periksa kali ini.
 Paling sedih, bila kita ngajar sampai suara serak-serak basah tapi ada anak murid yang buat selamba atau buat cerita sendiri kat belakang. Harini aku dah beri satu pengajaran kat kelas 2 Delima ni. Ada ke patut masa rehat sebentar sementara tunggu waktu balik ada antara mereka terjerit-jerit sebab ada seorang budak perempuan yang diorang tak suka masuk kelas sebab nak jumpa aku. Apalagi, naik tocetlah aku dibuatnya. Aku denda diorang tu balik lambat 5 minit, tunggu sampai diorang tu senyap dan tau hormat sikit pada guru. Sabarlah sikit, takkan lari rumah tu dikejar.. Niat cikgu hanya satu...hanya untuk mendidik kalian supaya menjadi manusia yang berguna kepada agama, bangsa dan negara.

No comments:

Post a Comment